Saturday 25 February 2012

PEPERANGAN BERMULA. ANGKAT SENJATA WAHAI MAHASISWA

Nampaknya bulan mac yang akan datang merupakan 1 detik dimana laungan-laungan keramat di setiap pelusuk IPTA akan bergema. Secara nyatanya peperangan ini melibatkan 2 penjuru iaitu Pro-Aspirasi dan Pro-Mahasiswa. 

Bila bermulanya perang saraf dari ke22 belah pihak. Maka mahasiswa perlulah berhati-hati dengan taktik dan perjuangan setiap parti. Jangan mudah terpengaruh hanya kerana menggunakan nama MAHASISWA.

Para penyokong kuat dan berat mula menyokong dan menghebahkan setiap kebaikan parti mereka. Calon-Calon yang bertanding telah mula menunjukkan kebaikan dan kerajinan mereka. Mula berhujah secara berhemah. Para penyokong mula melakukan provokasi keatas mana-mana calon yang mereka rasa akan menjadi PARASIT pada pihak mereka.

Kali nie mari kita lihat serangan pertama dari ke22 belah pihak untuk meraih undi mahasiswa. Seperti biasa aku mengambil contoh Universiti Tun Hussein Onn sebagai perbandingan.


ok yang pertama dari parti bergelar Pro-Mahasiswa. Timbul sedikit pertanyaan dalam diri ini.

1. mendokong hasrat Universiti : yeke? tengok macam selalu menghentam sahaja. asal salah je mesti salah
     HEP. mereka langsung tak pernah melakukan salah. Tahulah masing-masing maksum.

2. Hak kebebasan yang bagaimana mereka mahukan? dari aku belajar dahulu tidak pernah pun aku dengar
    atau terasa hak aku sebagai mahasiswa disekat. elok je ak siap boleh menjerit-jerit lagi. kalau kita tengok
    dalam video rapat umum pun. Sampai terlupa nak jaga aurat sebab duk menjerit. 


3. Adakah selama ini demokrasi yang tidak adil? apa yang tidak adil dari sudut pandangan mereka?



yang kedua dari parti Pro-Aspirasi
Disebabkan mereka baru melancarkan misi dan visi mereka maka aku masih belum dapat melihat sejauh mana kedangkalan tersebut. Setakat ini apa yang dilihat kepimpinan dari Aspirasi sentiasa memberikan persembahan terpuji.

Sedikit pesanan dari abang kepada wakil-wakil Aspirasi 

LAIN KALI KALAU NAK LETAK GAMBAR USAHA-USAHA ANDA JANGAN LETAK DEKAT-DEKAT NAK PILIHANRAYA. LETAK AWAL-AWAL. MACAM YANG PIHAK PRO-MAHASISWA SELALU BUAT. MERAIH SIMPATI DENGAN GAMBAR KONON-KONON MEREKALAH PENYELAMAT MAHASISWA. ABANG TAHU MPP ASPIRASI TAK NAK MENUNJUK2 KERJA YANG MEREKA LAKUKAN TAPI BILA MEREKA MULA PUKUL GENDANG JANGAN KITA DUK MENARI. 

KALAU TIDAK KITA PUN TURUT LEMAS MACAM BISKUT.

No comments:

Post a Comment